1000010511 |
Tecnologia accesibilitat aplicada a l'educació |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
19/10/2020 - 14/6/2021 (30 hores) de 13:30h a 15:00h |
|
Lloc per determinar |
|
(Catalunya)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
BLOC I :
TECNOLOGIA ACCESSIBLE APLICADA A LES DIFICULTATS ESPECÍFIQUES DE L’APRENENTATGE.
BLOC II:
TECNOLOGIA APLICADA A LES DIFICULTATS DE COMUNICACIÓ
|
| |
Objectius |
Analitzar i avaluar el potencial d'aplicació de noves metodologies, tendències i experiències de bon ús de la tecnologia per a l'educació i comunicació.
-Analitzar els nous enfocs en comunicació augmentativa.
-Conèixer i utilitzar noves eines i recursos tecnològics d’ús pedagògic.
-Conèixer les diferents opcions d’accessibilitat dels productes de suport.
-Conèixer les eines que ofereixen diferents programes per crear comunicadors dinàmics, interfícies (entorns de treball) i teclats.
-Conèixer les eines de suport a l’aprenentatge i comunicació (programari, webs, aplicacions)
-Aprendre les possibilitats que ens ofereixen les tauletes en la pràctica educativa: IPAD, Android, PC.
-Avaluació i aplicació dels recursos tecnològics atenent a les necessitats del la persona amb: TEA,Apràxia,Afàsia,Disàrtria.
|
| |
Continguts |
-Estratègies d’ensenyament aprenentatge
-Personalització d’eines per l’alumne en concret.
-Anàlisi de les diferents patologies de parla , llenguatge i comunicació.
-Softwares lliures de comunicació.
-Softwares lliures del desenvolupament de la lectoescriptura.
-Aplicacions/web per afavorir a la iniciació a la lectoescriptura.
-Passos a seguir en la implementació d’un SAAC.
|
| |
Observacions |
Dies formació:
19 octubre, 16 novembre, 14 desembre, 18 gener, 15 febrer, 15 març, 12 abril, 10 maig, 7 i 14 juny
|
| |
Avaluació |
L’avaluació serà contínua i formativa al llarg del curs. Es farà una exposició individual d’un cas per plantejar possibles recursos tecnològics i ajudes tècniques. Treballs dels blocs temàtics.
|
| |
Requisits de certificació |
Seguiment del curs en un 80%
Presentació del cas pràctic.
|
| |
Persones destinatàries |
El curs està dirigit a professionals en actiu, mestres, mestres de pedagogia terapèutica, mestres d’audició llenguatge, psicopedagogs d’escoles o centres públics/concertats que atenen alumnes NEE’s i necessitin ampliar la seva formació en la tecnologia de suport.
|
| |
E-mail |
mgime24@xtec.cat
|
| |
|
|